Cum pot sa devin membru in Camera Consultantilor Fiscali?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Daca te-ai gandit sa devii membru in Camera Consultantilor Fiscali, in cele ce urmeaza dorim sa iti prezentam care sunt criteriile de acces la aceasta profesie:

Potrivit Hotararii nr. 7 / 2014 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, publicata in M.O. nr. 628 / 2014, pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;

b) sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:

b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;

b2) administrare fiscala;

b3) elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;

b4) activitate financiar-contabila;

b5) activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;

b6) activitate de consultant fiscal asistent;

c) sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor prevazute la lit. b);

d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;

e) sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;

f) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

Dosarul de inscriere se depune sau se transmite prin servicii postale, cu confirmare de primire, la Camera Consultantilor Fiscali si va contine documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) – e), astfel:

a) cererea de inscriere la examen;

b) curriculum vitae;

c) diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;

d) carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;

e) actul de identitate, in copie;

f) certificatul de cazier judiciar;

g) certificatul de cazier fiscal;

h) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;

i) trei fotografii 2/3 cm.

In dosarul de inscriere candidatul va depune in original documentul de plata a taxei de inscriere la examen, nivelul acesteia se stabileste anual prin hotarare a Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali.

In ce consta examenul?

Examenul va consta intr-o proba scrisa. Proba scrisa va fi sub forma de test-grila/lucrare scrisa, care va contine de regula intrebari din:

a) legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si legislatia vamala, 90%;

b) dreptul comercial si dreptul financiar-fiscal, 5%;

c) gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii, 5%.

Pentru promovarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal, candidatii trebuie sa acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.

CCF va publica tematica si bibliografia pentru examen cu cel putin 30 de zile inainte de data sustinerii acestuia.

Mai multe informatii cu privire la aceasta profesie le puteti gasi la urmatorul link: https://www.ccfiscali.ro/

Articole similare

Comentariul tau aici